Story time
During cycle 11, the English Teacher developed an activity with the students of 8th grade where they had to give a speech talking about an experience that marked their lives and left them a lesson or a learning.
In previous classes, the Teacher told them about her experience that helped her to be more mature, independent, and organized. The students listened to the story and asked some questions, then they started to prepare their speeches.
This activity not only helped the students to practice their oral skills producing a speech, but also did it allow the students to value the experiences they have had in their lives and to understand that even if the experiences are pleasant or not, they always teach us something and make us better people.
Español
Durante el ciclo 11, la docente de inglés realizó una actividad con los estudiantes de grado octavo en donde debían hacer una presentación oral contando una historia que haya marcado sus vidas y les haya dejado una lección o un aprendizaje.
En clases anteriores, la docente les contó a los estudiantes sobre la experiencia que le ayudó a ser más madura, independiente y organizada. Los estudiantes escucharon la historia e hicieron algunas preguntas, luego comenzaron a preparar sus presentaciones orales.
Esta actividad no solo ayudó a los estudiantes a practicar sus habilidades de producción oral, sino también los ayudó a valorar las experiencias que han tenido y a valorar incluso aquellas que no han sido tan agradables, ya que siempre tienen una enseñanza y nos hacen mejores personas.