Interaction among student
In the English class, our students have the opportunity to talk among themselves. It is not only the interaction between students and the teacher, the interaction among students is also important to make their social abilities stronger during this quarantine where they have no opportunity to talk to their partners every day. We cannot forget that they need to talk to someone who understands them because they speak the same language according to their age.
During the activity students were asked to give their opinion on the most important inventions in human history and talk about their favorite invention. In that way, they had the opportunity to have a discussion taking into account that the most important inventions are many and they had to choose one, and also they had the opportunity to share their own ideas because they could talk about their favorite invention. In order to do this, different video-conferencing were created where they joined in groups to talk about the topic.
These kinds of activities help students feel confident to express their ideas and likes and that makes them feel more comfortable when they use the second language.
Interacción entre estudiantes
En la clase de inglés nuestros estudiantes también tienen la oportunidad de hablar entre ellos. No es solo la interacción entre los estudiantes y el profesor, la interacción entre los estudiantes también es importante para fortalecer sus habilidades sociales durante esta cuarentena, donde no tienen la oportunidad de hablar con sus compañeros todos los días. No podemos olvidar que ellos necesitan hablar con alguien que los entienda, porque hablan el mismo idioma según su edad.
Durante la actividad, se les pidió a los estudiantes que dieran su opinión sobre los inventos más importantes de la historia de la humanidad y sobre su invento favorito. De esa manera, tuvieron la oportunidad de tener una discusión, teniendo en cuenta que los inventos más importantes son muchos y tuvieron que elegir uno, también tuvieron la oportunidad de compartir sus propias ideas, porque podían hablar sobre su invento favorito. Para esto se crearon diferentes videoconferencias en las que los estudiantes podían reunirse por grupos a hablar del tema.
Este tipo de actividades ayuda a los estudiantes a sentirse seguros de expresar sus ideas y gustos y los hace sentir más cómodos cuando usan el segundo idioma.